KAHWIN SUDAH NIKAH BELUM!! APA TU??







Haaa.. hari ni dila nak cakap pasai KAHWIN SUDAH NIKAH BELUM .. Tahu tak apa maksudnya?? Tengok tak SEMANIS KURMA hari tu?? O.K ..ni nak bagitahu sapre yang tak tahu ni.. Sape die ade boypren atau girlpren?? angkat tangan!! Ni mememang ade kena mengena ngan boypren atau girlpren laa.. KAHWIN SUDAH NIKAH BELUM ni maksudnya, depa tak nikah atau tak akad nikah atau memang belum ade ikatan yang sah laa, tapi depa duduk serumah atau berpelakuan bagai pasangan suami isteri yang sah.. Haa ade paham?? Bagus paham pun.. Kamu semua jangan buat lagu tu tau.. Kesian mak ayah kita.. Pasangan kapel yang tengah dilamun asmara sekarang harap elakkkan 4P ye.. Tahu tak ape tu?? OK, Dila terangkan.. P yang pertama PANDANGAN.. Bermaksud elak pandang lebih2.. Anak dara orang tak mau tau pamdang lebih2.. Nak sangat NIKAH jee.. P yang kedua adalah PEGANG.. Pengang-pengangan,no,no,no..HARAM.. Takut berjangkit ke P yang ketiga ni pulak.. Iaitu PELUK.. Haa.. BAHAYA weyh.. Mahu peluk sangat peluk tiang atau pokok laa.. Nanti takut sangan sampai ke tahap P keempat ni.. Lagi bahaya.. Iaitu PERZINAAN.. SUBHANALLAH.. SO, please elakkan 4P tu tadi yeh.. Kaluau berjaya elakkan 4P ni kuranglaa KAHWIN SUDAH NIKAH BELUM ni.. Isu ni dah makin teruk.. Harap korang tak terlibat dalam hal ni tau.. Harap depa yang terlanjur atas perbuatan mereka segera bertaubat kepada ALLAH..      Kalau ada antara saudara-mara korang atau sesape laa yang korang kenal yang terjebak kelembah aksiat bantulah mereka.. Jangan sesekali pernah hina mereka.. Meraka sebenarnya perlukan bantuan.. O.K... Dila sampaikan info yang Dila dapat dari SEMANIS KURMA.. Ilmu perlu dikongsi kan??



No comments: