Eh,bahasa kamu tu tolong jaga ya!!


"Babi betul,setan,sial,lancau,kimak"

Err,cantiknya bahasa kamu tu.Mana belajar.Aish,apalah korang ni,cakap benda mengarut.Eh,tak malu ke?.Korang tahu tak,bahasa menunjukkan bangsa.Cara korang berbahasa juga mencerminkan didikan ibubapa korang jugak,so hati-hatilah.Lagi satu,Dee nak cakap,korang mesti tahukan pasal TENGKU SOPHIA.Ramai,kutuk diakan sebab ceritanya dia hina Islamkan.Betul ke dia hina Islam,mana korang tahu?.Jangan dengar cakap orang tau.Kita tak tahu hal sebenarnyakan?Allah S.W.T yang lebih tahukan?.Dah diam sekarang dari berkata benda yang belum pasti kebenarannya.Dee sedihlah dengan orang yang kutuk Tengku Sophia tu.Sebab korang marah dia sebab dia kutuk Islamkan,tapikan kenapa korang guna "Babi,kimak,lancau....dan sewaktu dengannya" untuk lepaskan kemarahan korang dekat dia.Islam ada ajar cara tu ke?Tak ada kan?Jadi,fikir-fikirkanlah.Tolonglah jaga bahasa kamu semua.Jangan malukan diri,keluarga,bangsa,agama,dan negara kamu.Dan berhenti asyik lihat salah orang lain,tapi tak nampak salahnya diri sendiri.

1 comment:

Anonymous said...

cantik bahasa