Tak susah cari duit kalau kita tak menyusahkannya

Assalamualaikum

Hello buah hati Dee...

Sihat? Alhamdulillah, syukur TUHAN masih memberikan kita nafas..

Hari ni Dee nak cite pasal duit.. Duit penting untuk hidup kan? Kalau tak da duit macam mana nak hidup, boleh mati kebulur la jawbnya.. Nak duit tak?? Nak? Habis tu nak tunggu apa lagi pergilah cari duit tu? Haa!! Nak cari kat mana? Aishh, cari kerja lah.. Duit tak susah lah nak cari kalau kita tak menyusahkannya.. Kalau kita malas berusaha macam mana nak dapat duit. Usaha tu penting. Ada 2 cara untukdapat duit.Nak tahu tak cara-caranya:

  1. Cara halal- Kena berusaha keras untuk dapat duit yang banyak.Ialah, contohnya kerja sebagai doktor.Doktor gaji banyak kan? Nak jadi doktok kenalah belajar bersungguh dulu,lecehkan.. Hahahaha, tapi halal,kalau cara halat.. Ishh bukan doktor yang satu lagi tu,'doktor' tu tak payah sekolah pun tak pa.. Mwhehehe
  2. Cara haram-Tak perlu nak berusaha sangat duit dapat beribu-beraban, contohnya jadi pelacur,edar dadah dan apa-apa lah yang sewaktu dengannya.


So, semuanya terserah pada diri masing-masing, ingat duit tu lah yang akan jadi darah daging kita.

DUIT TAK SUSAH DICARI KALAU KITA TAK MENYUSAHKANNYA

1 comment:

Billy Jeff said...

Anda Seorang pelajar yang ingin mencari Pendapatan sampingan?
Ingin Bantu ibubapa untuk cari pendapatan?
Suri Rumah yg ingin bantu suami?
Selalu duit tak cukup?


Izinkan saya bantu.
saya ingin mengajak anda buat satu bisnes dengan hanya menggunakan hp,buat sekali untungnya berkali-kali tanpa henti...

Syarat kelayakan:
👉berumur 12 tahun ke atas
👉ada handphone sendiri
👉ada kawan dan keluarga yang menggunakan Telefon
👉ade akaun bank(kalo x camne nak masuk duit kan)
👉betul² nak buat duit dan ingin menyelesaikan masalah anda

Model Bisnes ini hanyalah RM100 seumur hidup(Bayar sekali sahaja).. nama pun bisnes.. mesti ada model kan

#Nama syarikat Tune Group Sdn.bhd dan TONE EXCEL Sdn.bhd

Yang betul2 serius terus whatsap "Saya nak" ke 0109773128