Salah siapa???

Assalamualaikum semua.. Firstly I woulf to wish all reader SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR dan BATIN..

Amacam dengan raya korang tahun ni?? Best tak?? Dapat duit raya tak?. Hehhehe

Okey.. Berbalik pada tajuk entry Dee kali iaitu 'SALAH SIAPA?' tu kan.. Mesti korang tertanya-tanya apa makna di sebalik tajuk entry Dee tu kan?

Korang Dee nak tanya ni, kalaulah ibu bapa dia tak pernah kisah tentang anak-anak dia, contonhya apabila ada ibu bapa membenarkan anak gadisnya keluar dengan lelaki dalam erti kata sebenarnya 'boyfriend' dan tak kisah pun boyfriend anaknya itu pegang sana sini tubuh anaknya.. Salah ibu bapa kan?

Korang Dee pernah jumpa orang macam tu tau.. Ramai sangat ibu bapa zaman sekarang ni mcam tu.. Konon dah kenal lelaki tu, so, tak kisahlah anak gadisnya keluar dengan laki tu.. Lagi teruk ada ibu bapa yang jawab, 'Alah biasa lah budak tengan membesar"..  Hebatkan? Dan bila anak gadisnya dan bunting nak salahkan anak pulak.. Terukkan..

Entahlah, itu pendapat Dee.. Lain orang lain pendapat, so, apa pendapat korang??


1 comment:

timm_bill said...

hmm, bagi saye la kan, salah remaja tu sendiri kowt..kdang2 parents dah bagi didikan yg terbaik utk anak2..mcm kes skng ni la, kdang2 anak pak imam sendiri pun kita xdpt nk expect baek mcm bpaknye..so, apae2 pun, remaja 2 kena la bijak berfikir dlm zaman yg serba moden nie..sbb salah lngkah, abes la.. =)