Amanlah kau di sana, Al-Fatihah..


Assalamualaikum semua, korang mesti kenal gambar sape kat atas tu kan. Arwah merupakan seorang blogger. Mungkin semua tahu kisah arwah kan. Yes, Dee pun baru je baca pasal arwah. Ketinggalannya aku. Al maklum lah Dee, bukan lama manapun dalam dunia blog. Lagipun Dee busy study.

Okey berbalik pada kisah arwah yang cukup di kenali sebagai Yasmin Hunwick . Comelkan arwah. Haruslah cantik arwah kacukan Melayu-Inggeris kot. Blog arwah yang dulunya dikendalikan oleh arwah kini beralih kepada ibu bapanya pula. Dari entry yang ibu arwah buat, Dee dapat rasakan betapa rindunya dia terhadap puteri sulungnya ini. Semoga Puan Sazlina dan Encik Johan tabah dengan dugaan ini. 

Sedihnya arwah tak sempat ambil SPM.Dari apa yang Dee baca dari blog arwah, arwah seorang yang bijak. Betullah. UPSR 5A,PMR 4A 4B. Arwah meniggal disebabkan kemalangan jalan raya. 



LANGKAWI: “Anak saya sempat menelefon ibunya sebelum kemalangan ngeri itu, namun panggilannya terputus selepas dirempuh van berkenaan.”
Begitu kata Ridzuan Abdul Rahman, 41, bapa Nur Afipah Ainaa, 16, seorang daripada tiga pelajar yang maut selepas motosikal dinaiki mereka dirempuh sebuah van pelancong dalam kemalangan di simpang lampu isyarat di Kampung Padang Gaung, Langkawi, semalam.
Kejadian berlaku jam 12 tengah malam menyebabkan ketiga-tiga mangsa maut akibat parah di badan dan kepala selepas van terbabit gagal mengelak motosikal dinaiki mereka yang cuba melakukan pusingan U.
Ridzuan berkata, Nur Afipah bersama rakannya, Nor Hazwani Mansor, 16, membonceng motosikal ditunggangi Yasmin Johari, 17, menghubungi isterinya, Rohana Abdul Hamid, 38, beberapa saat sebelum kejadian. “Selepas panggilan terputus, isteri saya cuba menghubunginya, namun gagal menyebabkan dia mengesyaki sesuatu yang tidak baik berlaku,” katanya.
Menurutnya, perasaan itu ternyata benar selepas dimaklumkan abang kembar Nur Afipah, Mohd Afiq Akmal, 16, bahawa adiknya itu meninggal dunia selepas terbabit kemalangan.
Ridzuan berkata, lebih memilukan apabila dia mengetahui kejadian menimpa Nur Afipah daripada Mohd Afiq Akmal sedangkan lokasi kemalangan berkenaan hanya 100 meter daripada rumah mereka di Taman Medan Berjaya di Langkawi.
Katanya, apabila mendapat tahu anaknya maut dalam kemalangan itu, dia mengalirkan air mata sejurus mengenangkan hasrat arwah mahu menghadiahkan rumah kepada mereka beberapa jam sebelum kejadian.
“Anak saya seorang periang dan terlalu rapat dengan kami termasuk kembar lelakinya yang belajar di Sekolah Sukan Bukit Jalil (SSBJ) di Kuala Lumpur.
“Saya mempunyai dua anak dan selepas ketiadaannya, hanya tinggal anak lelaki yang sentiasa mengingatkan saya kepada arwah,” katanya.
Jenazah Nur Afipah dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Masjid Kampung Kuah, manakala dua rakannya masing-masing dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Sungai Penghulu dan Tanah Perkuburan Islam Masjid Kelibang, Langkawi.




Semoga arwah ditempatkan orang-orang yang beriman.. Al-Fatihah..

Allahyarhammah Yasmin Johan 22 Feb 1995 - 03 June 2012

2 comments:

hnahdy said...

baru tahu

Saadah Baek said...

join lah GA saya
http://saadah97.blogspot.com/2012/12/special-giveaway-by-nabilah-saadah_9.html